top of page
DJI_0021-klein.jpg
LOGOcleanIScool.png
mockup-logo-01_edited.png
mockup-logo-02.png
mockup-logo-03.png
mockup-logo-04.png
mockup-logo-05.png
SCULTURE-06.png

Welcome to Clean is Cool,
the B2B sustainability network event prior to the Eneco Clean Beach Cup. 

At ‘Clean is Cool’ brands get inspired by the endless possibilities of a waste-free economy. Four keynote speakers will share their insights on how brands can be a powerful engine for change and still be the coolest kids in class. Join us at Belgium Pier Blankenberge.

Ontdek onze sprekers!

sprelers-02.png
prof. Karine Van Doorsselaer

Expert in materialenleer en circulaire businessmodellen.

Zij deelt haar inzichten over waarom circulaire merken de toekomst zijn én hoe bedrijven deze transitie kunnen maken. Ben jij klaar om jouw merk future-proof te maken? Mis haar keynote niet! 

comillas-04.png
Still a secret,
stay tuned!

Schrijf je alvast in voor de nieuwbrief

Meer info volgt

comillas-04.png
Still a secret,
stay tuned!

Schrijf je alvast in voor de nieuwbrief

Meer info volgt

sprelers-03.png
Jeff
Stubbe

Oprichter van Woosh!

Jeff Stubbe is de oprichter van Woosh, hij komt ons vertellen over hun merk, hun design journey, hun revolutionair recyclingproces en vooral, de volledig andere gebruikerservaring. 

11:30

Welkom!

12:00

Gezonde lunch
 

in samenwerking met North Sea Chefs
North sea chefs - logo (internet).webp

13u30

Aanvang Congress

13:35

Verwelkoming  door Ilse De Vis
 

met toelichting programma en agentschappen

14:00

Karine Van Doorsselaer

comillas blauw.png

prof. Karin Van Doorsselaer,
expert in materialenleer en circulaire businessmodellen.
 

Zij deelt haar inzichten over waarom circulaire merken de toekomst zijn én hoe bedrijven deze transitie kunnen maken. Ben jij klaar om jouw merk future-proof te maken? Mis haar keynote niet! 

Duurzame merken zijn niet langer een optie, maar een noodzaak.
sprelers-02.png

14:30

Nelson Coomans - Patagonia en Houdini

Hoe maak je ‘gebruiken’ cooler dan ‘kopen’? En hoe bouw je een merk dat zowel duurzaam als winstgevend is? Tijdens Clean is Cool op 21 maart vertelt Nelson Coomans,  – agent van Patagonia en Houdini in België -  hoe deze merken radicaal anders denken over consumptie.
🔥 Patagonia maakte repair mainstream. Houdini stelt élke aankoop in vraag (onze manier van kopen in vraag?). Toch groeien ze en inspireren ze wereldwijd. Hoe doen ze dat? Ontdek het in deze niet-te-missen keynote!

15:00

Jeff Stubbe

Het is een beetje een shitty situation. het aandeel gebruikte luiers maakt in België jaarlijks 7,5% van het restafval uit.  De 4800 luiers die een baby nodi heeft voor die zindelijk is, zorgen makkelijk een paar Mont Blancs met luierafval op aarde.

 

enter Woosh: zij zijn vastbesloten om luiers circulair te maken. Woog is een product, een dienst én een recyclingfacility. En het is een krachtig merk die het makkelijk maakt om je baby én de planeet een toekomst te geven.

 

Jeff Stubbe is de oprichter van Woosh, hij komt ons vertellen over hun merk, hun design journey, hun revolutionair recyclingproces en vooral, de volledig andere gebruikerservaring.

sprelers-03.png
Logo white_3x.png

15:30

Claudia Versweyver

Claudia Verswyver is verkozen tot Sustainability Professional of the Year – en terecht!

Samen met haar team durft ze te innoveren in een sector waar fast fashion de norm is. Ze richtte het Care & Repair Centre op bij A.S. Adventure en Juttu, waar producten een tweede leven krijgen.
 

Claudia bewijst dat circulaire businessmodellen werken. Met onbegrensde passie en een koffer vol inspirerende ervaringen neemt ze je mee in haar circulaire droom en de impact ervan op haar merken.

16:00

Slotwoord

met bedanking!

16:05

Network

  • Seaweed chef 
  • Apero & snacks 
  • Get your Goforest tree 

Planning 
21/03/2025

My current function title is ...

Yes, I would like to be there!

Clean is Cool is an initiative of 

mockup-logo-01_edited.png
mockup-logo-02.png
mockup-logo-03.png
mockup-logo-04.png
mockup-logo-05.png
SCULTURE-06.png
sprelers-02.png
Karine Van Doorsselaer 

ecodesign for 

We urgently need a world where packaging is no longer waste—where neither our beaches nor our minds are polluted with microplastics. But where do we even begin this journey?

 

Karine Van Doorsselaer tells you how

 

With years of experience in materials science and ecodesign, our speaker highlights the crucial role of designers in reducing environmental impact. She also shares insights on conscious consumerism and how we can create a more sustainable future.

claudia.jpg
Claudia Verswyver 

Changing Outdoor Fashion

Claudia Verswyver has just been voted sustainability professional of the year.

 

Rightly so, because Claudia and her team dare to innovate in a sector where fast fashion is often the norm.

She built the Care & Repair Centre at A.S. Adventure and Juttu - a place where products get a second breath. After the empty formula, this initiative is the next step in handling fashion and outdoor gear differently. 

Claudia proves that circular business models do work. With unbridled drive and a suit full of inspiring experiences, she takes you into her circular dream and what that does to her brand(s).

sprelers-03.png
Jeff Stubbe

out of the shitty situation

A major challenge: used diapers make up 7.5% of Belgium's residual waste. A baby goes through about 4,800—enough to build a few Mont Blancs of waste.

 

Enter Woosh: a brand, service, and recycling facility committed to making diapers circular. It paves the way for a simpler, more sustainable future for babies and the planet.

 

Founder Jeff Stubbe will share insights on their brand, design journey, revolutionary recycling process, and completely new user experience.

Neslon.jpg
Nelson Coomans

the uncool of new

How do you make ‘using’ cooler than ‘buying’? And how do you build a brand that is both sustainable and profitable?

 

Nelson Coomans, sustainability coordinator of Elements - agent of Patagonia and Houdini in BE - explains how these brands think radically differently about consumption.

 

Patagonia made repair mainstream. Houdini is questioning every purchase (questioning our way of buying?). Yet they are growing and inspiring worldwide.

bottom of page